Nooit meer een Acer notebook computer / No more Acer notebook computers

Nederlands

Het finaliseren van de vernieuwde website is vandaag ernstig vertraagd. Het LCD scherm van mijn nog geen half jaar oude Acer Aspire begaf het vanochtend plotseling. Gewoon zwart. De computer zelf doet het prima, maar alleen met een externe monitor.

De Acer service blijkt bij een apparaat dat nog ruim binnen garantie valt totaal onvoldoende. Een computer kan heden ten dage worden beschouwd als een onmisbaar instrument bij het werk. Derhalve is het op eigen kosten op moeten sturen naar Acer, het wissen van de harde schijf, en het dan minimaal twee maar mogelijk zelfs zes weken of meer moeten wachten op reparatie, niet aanvaardbaar. Een kapotte auto laat een garage niet twee tot 6 weken ergens staan wachten op reparatie. En een patient met een hartinfarct laat een arts ook niet een paar weken wachten op reanimatie. Het betreft hier een defect in het TFT scherm. De leverancier van reserveonderdelen blijkt dit scherm op voorraad te hebben. Een beetje monteur moet dit binnen een half uur kunnen vervangen.

Ik zie niet in waarom ik bij Renault, Car Glass of Auto Totaal Glass rustig een krantje kan gaan lezen met een kopje koffie erbij, als ik bereid ben de auto bij de garage aan te bieden voor reparatie, en Acer een dergelijke service weigert te bieden. Ik zou het zelf normaal vinden dat Acer bij langer durende reparatie de harde schijf tijdelijk zou overzetten in een leen-PC zodat de klant in ieder geval gelijk weer aan het werk kan tot het moment dat de eigen PC hersteld is, net zoals de garage mij bij reparaties die langer dan een paar uur duren een leenauto tegen een schappelijk beperkt huurtarief biedt. Tel daarbij op dat ook de drie Acer notebooks van mijn dochters het steeds kort na einde garantie begaven, en de conclusie is helder: NOOIT meer een Acer computer gezien de kwaliteit en te kort schietende service.

Ik heb ondertussen het grootste deel van de dag kunnen verdoen met het kopieren van meer dan 400GB aan bestanden naar een externe harde schijf en het inrchten van een netbook computertje dat als directe vervanging aangeschaft moest worden. Wat een verspilling van tijd (en dus geld… )


English

Finalising the renewed website has been seriously delayed today. The LCD screen of my Acer Aspire notebook computer — just half a year old– suddenly stopped working. It simply went black.The computer itsself is fine, but only usable with an external monitor.

Acer service is totally insufficient for this device which falls squarely within its guarantee period. A computer should be seen as a vital instrument for work. Therefore having to courier the machine to the Acer support desk at my cost, erasing the hard disk, and then having to wait at least 2 weeks, possibly even 6 weeks or more, for it to be repaired, is totally unacceptable. A car dealer doesn’t let a broken car wait two to six weeks before repairing it. A physician doesn’t let a patient with a heart arrest lie around for a couple of weeks before resuscitating. The defect in this case is just the LCD screen with either a break in the wiring or a short circuit in the screen. The supplier of spare parts has this particular screen in stock. A mechanic should be able to replace the screen within 30minutes. I can not and will not understand why Renault, Car Glass or Auto Totaal Glass provide me with a newspaper and a cup of coffee if I bring in the car for a quick repair, and Acer refuses to provide such minimum level of service. I would even consider it normal that Acer would offer to transfer the harddisk into a temporary replacement PC so that the client can get back to work until his/her own PC has been repaired in case the repairs require more time, just like my garage offers a car for a very fair low rental price if they need more time for repairs. Add to all of this that all three Acer Notebooks my daughters have owned failed very shortly after end of guarantee, and the conslusion is clear: NEVER again an ACER computer in view of the quality and totally insufficient service.

In the mean time I have wasted almost all of the day, copying more than 400GB of files to an external hard disk and starting to install a small netbook which I have had to buy as immediate replacement. What an utter waste of time (and thus money).