Trage server / slow server

De Perspektivo server is al enige tijd nogal traag. Dit ligt niet aan de server zelf maar aan de slechte service van KPN. We zijn weken geleden overgegaan van ADSL over ISDN op Internet-Plus bellen. Hierbij was de bedoeling dat dezelfde of een hogere snelheid geleverd zou worden. Helaas zijn er echter eerst de nodige technische problemen aan de kant van de KPN geweest waardoor de server nogal eens niet bereikbaar was. Die problemen zijn inmiddels opgelost. Echter de snelheid die de KPN op dit moment levert is echter veel lager dan aangevraagd. De verwachting is dat dit binnen een a twee weken opgelost zal zijn. We wachten af …. In ieder geval onze excuses voor dit ongemak. UPDATE 5 Januari 2009 De KPN blijft nog altijd in gebreke bij het leveren van een adequate snelheid, ondanks een schriftelijke bevestiging dat deze geleverd zou worden. Zij beroepen zich op technisch onmogelijk. Aangezien de hogere snelheid wel elders geleverd kan worden, is dit m.i. een organisatorisch probleem bij een slecht bedrijf. Verder blijven we af en toe storingen ondervinden van de InternetPlus bellen verbinding. We blijven proberen dit kwalitatief uitermate teleurstellende bedrijf er toe te bewegen de service te bieden die van ze verwacht mag worden. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.


The Perspektivo server has been rather slow for some time. This is not due to the server itsself but due to poor service from KPN. We transfered a number of weeks ago from ADSL over ISDN to Internet-Plus Bellen. We had requested that the speed provided be as good or better than we had before. However initially there were a number of technical errors made on the side of KPN which resulted in the server regularly not being reachable. Those problems have now been resolved. However KPN is currently providing a speed which is significantly slower than requested. Expectation is that this will also be resolved within one to two weeks. Time will tell …. In any case our appologies for the inconvenience. UPDATE 5 January 2009 The KPN still is not provided the promised increased speed, despite a written confirmation that they will be providing this. They are now claiming this is technically impossible. As the higher speed can be supplied elsewhere, this is clearly an organisational problem in a bad company. In addition we continue to suffer occassional problems with the internet connnection itsself. I am continuing to try and move them to get their act together and supply the service they should be supplying. Again our appologies for an invonvenience you may suffer.